SOOVITUSED OHUTUKS LIIKLEMISEKS TALVEL
Kas oskate talviste ilmadega sõita? Sõidukijuht peab igal aastal oma talvesõiduoskusi värskendama ning lähtuma allolevatest lihtsatest sõidunippidest.
TEHKE SÕIDUK KORRALIKULT PUHTAKS
Enne rooli taha istumist tuleb lumi ja jää tuuleklaasilt, kõikidelt akendelt, katuselt ja sõiduki külgedelt maha pühkida – just nõnda – igalt poolt! Summutile kogunenud jää tuleb samuti eemaldada, vastasel korral võib suits salongi pääseda.
MÄKKE SÕITES KASUTAGE MADALAMAID KÄIKE
Mäkke sõites tagavad madalamad käigud parema haarduvuse. Talvel tuleb haarduvuse suurendamiseks ning libisemise vältimiseks kiirust ja käike väga ettevaatlikult vahetada. Jäätunud ja lumisel teel ei kasutata mitte kunagi püsikiirushoidikut (cruise control).
SÕIDKE AEGLASELT NING HOIDKE SUUREMAT PIKIVAHET
Isegi talverehvidega sõites on sõiduki pidurdusteekond tunduvalt pikem kui kuiva ilmaga. Jäätunud teel on pidurdusteekond kuiva teega võrreldes kolm korda pikem. Seepärast pole talvel ülemäära suure kiirusega võimalik turvaliselt pidurdada. Ilma vajaduseta ärge jääge seisma, eriti mägiteedel. Mitte sagedamini tuleb hakata paigalt liikuma, seda suurem on teelejäämise oht.
NIISAMASÕIT JÄTKE TEGEMATA
Kui lumise ilmaga pole tarvidust kusagile sõita, siis jätke niisamasõit tegemata. See on ohtlik. Kui muidu ei saa, siis olge väga tähelepanelik, olge valmis igasugusteks ootamatusteks. Kontrollige ilmateadet. Kui teate, mis Teid ees ootab, siis võite paremini ette valmistuda.
ETTEVAATUST: MUST JÄÄ
Must jää paistab justkui poriloigu moodi, ent see on petlik mulje. Tegemist on pesuehtsa jääga, mis võib sõiduki libisemisse panna. Kui tee näib libedana, siis võib see nii ka olla. Sõidke mõõduka kiirusega, nii võib sõidukit musta jääga teelõigul ettevaatliku rataste pööramisega ja kerge pidurdamisega testida.
KUIDAS TALTSUTADA LIBISEMISSE SATTUNUD SÕIKUKIT
Pole oluline, kas libiseb sõiduki esiots või tagaots, järgnevad toimingud võimaldavad sõiduki kontrolli alla saada.
Võtke jalg pedaalidelt, libisemisse sattumisel pole abi ei gaasitamisest ega pidurdamisest, need võivad olukorra veelgi hullemaks teha. Keerake rool kergelt soovitud sõidusuunda. Tavaseisukoht on, et libisedes tuleb sõiduk roolida libisemissuunda, ent reaalses olukorras võib juhtuda, et kaalutlemiseks ei jää aegagi.
Kui sõiduk on jälle kontrolli alla saadud, vajutage kergelt piduri-või gaasipedaalile. Esirataste libisemisel aitab kerge piduripedaali vajutus kontrolli jälle tagasi saada. Tagarataste libisemisel aitab sõiduki juhitavuse taastada kerge kiirendus.
Nelikveo korral on juhitavuse taastamine analoogiline. Võtke jalg pedaalilt, roolige sõiduk kerge roolipöördega soovitud sõidusuunda.
Kas teile meeldis see artikkel? Jaga seda oma sõpradega ja ole kursis First Stopi nõuannetega. Jaga lingile klikkides: