REHVIMUSTRI KULUMINE JA SELLE PÕHJUSED
Samuti kui igaühe sõiduk ja sõidustiil, pole ka kõik rehvid ühesugused, sestap võivad mingi aja jooksul ära kuluda.
Sportautodele ette nähtud kõrge sooritusvõimekuse rehvid kuluvad tunduvalt kiiremini kui touring-tüüpi pere-sedaanid. Mitmed tegurid võivad põhjustada rehvide kiiremat kulumist (tekitades ebaühtlust kulumist, müra, vibratsiooni). Rehvide enneaegse/ebaühtlase kulumise kaks peamist põhjust on mittevastav rehvirõhk ning ebatäpselt joondatud rattad/rehvid.
REHVIMUSTRI KULUMISE 1. PÕHJUS: MITTEVASTAV REHVIRÕHK
Ebaõigesti täispumbatud rehv kulub tunduvalt kiiremini ja ebaühtlasemalt. Rehvitootjad märgivad esirehvide ja tagarehvide soovitava rõhu mitte üksnes hea sõidumugavuse ja pidamise, samuti kütuse kokkuhoiu parendamise nimel, vaid ka seepärast, et rehvid kauem vastu peaks. Õige rehvirõhk tagab sõiduki kaalu efektiivse jaotuse, kiirenduse/pidurduse ning rehvimustri haarduvuse kurvide võtmisel. Ala-või ülerõhuga rehv ei taga rehvimustri vajalikku kokkupuutepinda teekattega ega lase täita sõidukijuhi soovitud ülesandeid. Pealekauba võivad rehvimustri erinevad osad kuluda kiiremini ning ebaühtlasemalt.
Kontrollige vähemalt kord kuus kõikide rehvide (ka varurehvi) rehvirõhku. Rehvirõhku tuleb kontrollida enne pikki sõite ning enne raskete koormate vedu. Rehvirõhku puudutav tootjateave asub sõidukijuhipoolsel uksel või ukseraamil (või sõidukikasutaja käsiraamatus).
REHVIMUSTRI KULUMISE 2. PÕHJUS: EBATÄPSELT REGULEERITUD KOKKUJOOKS
Rehvide geomeetria ehk joondamise (kokkujooksu reguleerimise) käigus toimub roolimehhanismi ning vedrustuskomponentide täpne reguleerimine. Tegemist pole rataste või rehvide reguleerimisega (Rehvi õige kaldenurk teekatte suhtes).
Ebatäpselt joonduvad rehvid põhjustavad rehvimustri ebaühtlase või enneaegse kulumise. Ebatäpsest joondamisest tingitud enamlevinud rehvimustri kulumised:
Rehvi välisääre/siseääre kulumine: Tekib sel juhul, kui protektoriplokid ühel küljel kuluvad teisest kiiremini. Kui veate käega üle protektoriploki, tajute justkui saehambaid. Taoline kulumine tekib tavaliselt plokiõlal ebatäpse joondamise tõttu.
Kas teile meeldis see artikkel? Jaga seda oma sõpradega ja ole kursis First Stopi nõuannetega. Jaga lingile klikkides: