Kuidas vältida talvel probleeme kesklukustusega?

Talv on sõidukiomanike jaoks aega ja vaeva nõudev aeg. Kohustuslik rehvivahetus, ettevaatlik sõitmine karmides oludes, igahommikune lume kühveldamine ning erinevad tõrked, mida eriti sageli tuleb ette just talvel – selline näeb välja paljude sõidukijuhtide argipäev. Just sellepärast peab juht suutma toime tulla erinevate probleemidega, mis võivad talvel esineda. Allpool leiate mõned nõuanded, kuidas vältida üht kõige sagedasemat ja keerulisemat olukorda – tõrkeid kesklukustussüsteemi töös.

Puldiga kesklukustus on tohutult mugav sõidukijuhtide ja kaasreisijate jaoks. See suurendab mugavust ja kiirendab autossepääsu, mis on eriti kasulik siis, kui väljas on külmakraadid. Praegu kuulub kesklukustus iga uue auto põhivarustusse.

Puldiga juhitav kesklukustussüsteem toimib tänu elektrilisele ajamile, mis kahjuks puutub kokku niiskuse, külma ja lumega. Talvel, mil ilmaolud on halvad, esineb selle seadme rikkeid suisa kaks korda sagedamini kui teistel aastaaegadel. Hommikuste pettumuste ja kulukate parandustööde vältimiseks ei tohiks ära unustada asjakohaseid ennetusmeetmeid. Nende rakendamine on lihtne, kiire ja mitte eriti kulukas.

Hoolitsege aku eest, et vältida tõrkeid kesklukustussüsteemi töös

Talvel kulub rohkem aku energiat, sest kehvades ilmastikuoludes lülitatakse tulesid sagedamini, soojendatakse salongi või kasutatakse akende soojendamise funktsiooni. Samuti tarvitatakse madalama temperatuuri juures kiiremini ära akusse talletatud energia. Kesklukustussüsteem töötab tänu auto elektrisüsteemile. Seega kui aku saab tühjaks, jääb kesklukustussüsteem ilma oma energiaallikast ja lakkab kohe kindlasti töötamast.

Selleks et vältida aku tühjenemist, on hea piirata autosalongi kütet sõidu ajal, käivitada oma auto iga päev – isegi kui teil ei ole vaja minna sõitma (selle eesmärk on vältida aku kahjustumist puhkeperioodil) – ning laadida akut selleks ettenähtud seadmetega. Samuti pidage meeles, et kvalifitseeritud elektrikku tuleks külastada korrapäraselt.

Probleem pole mitte lukustussüsteemis, vaid patareides!

Mõnikord on kesklukustussüsteemis esinevates tõrgetes süüdi ... tühjad patareid puldis! Patareisid tasub vahetada korrapäraselt – külmakraadidega tühjenevad need kiiremini. Mõnikord võib probleem olla ka selles, et pult on katki. Sel juhul piisab puldi vahetamisest, et kesklukustussüsteem taas korralikult tööle hakkaks.

Roostes ukselukk

Kuid kui kesklukustussüsteem keeldub töötamast ja te olete sunnitud avama ukse käsitsi, võite silmitsi seista järgmise probleemiga, milleks on roostes ukselukk. Seega tasub ennetavaid meetmeid võttes mõelda ka ukseluku peale. Rooste vältimiseks tuleks lukku õlitada aastas mitu korda. Mõnikord on kasulik avada autouks traditsioonilisel viisil võtmega isegi juhul, kui kesklukustussüsteem töötab korralikult. Seda lihtsalt selleks, et liigutada luku mehhaanilisi komponente ja vältida võimalikke probleeme.

Tõrked lukustussüsteemis – mida ette võtta?

Kahjuks ei ole alati võimalik tõrkeid vältida. Nende kõige sagedasem põhjus on auto ühe või mitme ajami tõrge. Sel juhul tuleb osa välja vahetada. See ei ole aga keeruline ega kulukas. Uus ajam ei maksa palju, kuid selle vahetamiseks tuleb uks eemaldada. Sellepärast tuleks külastada professionaalset autoteenindust.